LEGE nr. 58 din 2 aprilie 2021 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 211/2020 privind prelungirea aplicării unor măsuri de protecţie socială adoptate în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă
06/04/2021Despre DEMISIE
12/04/2021Despre Mentenanța echipamentelor de muncă
REGLEMENTARE JURIDICĂ:
- Legea nr. 319/2006
- H.G. 1146/2006
Angajatorul are obligația să ia toate măsurile necesare pentru a asigura echipamente de muncă sigure pentru lucrători:
- Să asigure mentenanța echipamentelor de muncă din dotare;
- Să întocmească un grafic (planificare) de revizii și reparații pentru anul în curs care să cuprindă echipamentele utilizate în procesul de muncă;
- Să dețină documente care să ateste modul de efectuare a mentenanței, fie prin personal propriu calificat sau prin societăți specializate, pe bază de contract de prestări servicii.
Extras din Legea nr. 319/2006
”ART. 13 În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, angajatorii au următoarele obligaţii:
q) să asigure echipamente de muncă fără pericol pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor;”
–––––––––––––––––––––––––––––––––––-
Extras din HG nr. 1146/2006
”SECTIUNEA a 2-a .Verificarea echipamentelor de muncă. ART. 5
(1) Angajatorul este obligat să ia măsurile necesare pentru ca echipamentele de muncă a căror securitate depinde de conditiile de instalare să fie supuse unei verificări inițiale, după instalare şi înainte de prima punere în funcțiune şi unei verificări după fiecare montare într-un loc de muncă nou sau pe un nou amplasament, efectuate de persoane competente, în conformitate cu legislația şi/sau cu practicile naționale, în scopul asigurării unei instalări corecte şi a bunei funcționări a acestor echipamente de muncă.
(2) Pentru a garanta că cerintele de securitate şi de sănătate sunt respectate şi orice deteriorări sunt depistate şi remediate la timp, angajatorul este obligat să ia măsurile necesare pentru ca echipamentele de muncă, care sunt supuse unor influențe ce pot genera deteriorări susceptibile de a fi la originea unor situații periculoase, să facă obiectul:
a) unor verificări periodice şi, dacă este cazul, unor încercări periodice efectuate de persoane competente, în conformitate cu legislația şi/sau cu practicile naționale;
b) unor verificări speciale, efectuate de persoane competente, în conformitate cu legislația şi/sau cu practicile nationale, de fiecare dată când s-au produs evenimente excepționale susceptibile să aibă consecințe dăunătoare asupra securității echipamentului de muncă, cum ar fi modificări ale procesului de muncă, accidente, fenomene naturale,perioade prelungite de neutilizare.
(3) Rezultatele verificărilor trebuie să fie înregistrate şi puse la dispozitie Inspecției Muncii la solicitarea acesteia. Ele trebuie păstrate pe o perioadă de timp corespunzătoare, de exemplu, în funcție de recomandările sau specificațiile producătorului.
(4) Dacă echipamentele de muncă respective sunt utilizate în exteriorul întreprinderii, acestea trebuie să fie însoțite de o dovadă referitoare la realizările ultimei verificări.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ATENȚIE! Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei nerespectarea reglementărilor de securitate și sănătate în muncă privind:
[…]m) utilizarea, întreținerea, revizia și repararea periodică a echipamentelor de muncă.”
Mulțumim că sunteți alături de noi!
Echipa RESCONT